איך ללמוד שפה?

בעולם של היום הצורך ללמידת שפה נוספת עולה ועולה. מקומות עבודה רבים דורשים ידע בשפה נוספת, לימודים אקדמאים מתבצעים בשפה זרה, ואנשים רבים מעוניינים ללמוד בחוץ לארץ.

למשל רבים הישראלים שנוסעים ללמוד בברלין ומתבקשים ללמוד לימודים אקדמאים בשפה הגרמנית, הישראלים שעושים עסקים מסחריים עם סין, אנשים שלומדים מזרחנות ולומדים ערבית, קיום קשרים בינלאומיים כדוגמת שגרירות, או אפילו משפחה שנשלחת לשליחות ועוברת למדינה אחרת בעקבות עבודתו של אחר ההורים.כל אלה נדרשים ללמוד שפה נוספת. כיצד עושים זאת? במאמר הבא יובאו כמה טיפים ועקרונות ללמידת שפה חדשה. בניגוד לדעה הרווחת לא צריך להיות בעל כישרון לשפות אלא פשוט בעל יכולת התמדה.

חומרי עזר ללמידת שפה

הדרכים הנפוצות

אנשים רבים פונים למורה פרטי, או לבתי ספר לשפות כדוגמת ברליץ, קורסיססטו וכו', או פשוט לומדים דרך סרטוני הדרכה ביוטיוב, כמו סרטוני ההדרכה בהודית של פרינה הידידותיים למשתמש אך בעלי תפוקה נמוכה, שכן הסרטונים הללו מלמדים מילים בסיסיות בלבד וההתמדה בהם לא פשוטה.

לפני שמתחילים כמה טיפים לגישה נכונה ללימוד

  • תחילה עלינו לקבוע מטרות ברורות ויעדים לפני שאנחנו מתחילים את התהליך, אלו ימקדו אותנו ויעזרו לנו להשיג את היעדים.
  • ניתן לבצע קורס אסטרטגיות למידה – הקורס מלמד כיצד לקרוא מהר יותר, ללמוד נכון יותר ולשפר את הזכרון. ובכך ללמוד שפה יהפוך לקל יותר. לפרטים נוספים
  • המומחים ללימודי שפות ממליצים להתמקד בתוכן שלשמו אנחנו למדים את השפה. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד שפה לצורך עסקים ילמד תחילה את מילות המפתח הנפוצות בתחום. אדם שרוצה ללמוד שפה לצורך לימודי הנדסה, ילמד אפוא את המילים והמונחים הבסיסים בתחום זה.
  • דבר נוסף המאיץ את תהליך לימוד השפה הוא שימוש בשפה מהתחלה, אפילו במילים בסיסיות, והדבר הוכח כמזרז את תהליך הלימוד משמעותית.
  • כאשר הנכם מדברים עם אדם בשפה הזרה אותה אתם לומדים, אל תתביישו לטעות ולדבר את השפה. למשל, סינים רבים לא יודעים אנגלית משום שהם מתביישים לדבר, ושואפים לדבר בצורה מצוינת על ההתחלה. כשהם נכשלים כמובן במשימה, הם נאלמים דום והדבר עושה את התהליך ההפוך. "נכון או לא נכון חרטט בביטחון"הוא סוד ההצלחה. האדם איתו אתם מדברים יתקן אתכם, או יבין אתכם כך או כך.

שיטות וטיפים פרקטיים

-לפני שאנו מתחילים ללמוד שפה עלינו ללמוד הגייה נכונה של הצלילים, למשל בערבית ללמוד את ההבדלים בין ח' גרונית לח' נקייה, ברוסית ללמוד את ההגייה הנכונה של המילים כדי שדוברי השפה יוכלו להבין אותנו.

-טיפ נוסף הוא ללמוד מתוך שיחון. חייבים להתחיל מהבסיס ואין לזלזל במילים הבסיסיות שמהוות הנחת אבני היסוד לשפה.

-ניתן לרכוש ספר אודיו מאמאזון, הספרים הוכחו כיעילים אך הדבר דורש התמדה והמון משמעת עצמית.

-ניתן לקרוא ספרי ילדים בשפה הנלמדת, דבר המתרגל ועוזר.

– מומלץ לשוחח עם דובר השפה, אפילו בתשלום, על מנת לתרגל את השפה בפועל.

-למידת מילים מתוך הקשר וכך לזכור אותם יותר טוב.

ובנושא אחר – אם אתם מחפשים מתנה מעניינת לגבר – מומלץ לבדוק על שעוני יוקרה לגבר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
Water damage main
הבלוג שלנו
Water damage restoration

Water is the primary element of life but when it comes as calamity then it is an awful situation. Your house is at the mercy of water. It can destroy

עיצובים ושיפוצים
ארונות לכל מטרה

דרוש לכם ארון חדש ולא לגמרי ברור לכם איזה לקנות? ראיתם אינספור אפשרויות ורק הלכתם לאיבוד? עיינו בטיפים המובאים כאן לפניכם, כי אין ספק שהם יעזרו גם לכם לבחור את

חתול יושן
חיות
מה פירוש חתולים בחלום?

החתול היא חיה שניתן למצוא בבתים שונים וכמובן גם ברחוב. כמעט כל אחד זוכה לאינטראקציה כלשהי עם חתולים במהלך חייו, בין אם מדובר באינטראקציה נעימה ובין אם מדובר באינטראקציה אחרת.