מה משפיע על גובה הריבית במשכנתא?

מחירי המשכנתאות בישראל ידועים כיקרים. למרות זאת, אנשים לא נרתעים מליטול משכנתאות. והם צודקים. מחיר הריביות רק עולה ועולה עם השנים, ניתן לקחת משכנתא מתוך התייחסות לסיכוני הריבית ולפזר את הסיכונים בצורה נכונה חכמה ויעילה. השאלה המתבקשת היא מה משפיע על גובה הריבית? ועל כך ריכזנו לכם כאן מידע.

 

הנקודות המשפיעות על ריבית המשכנתא

ריבית המשכנתא מושפעת ממגוון גורמים ולא כל לווה מבין איך המשכנתא שלו יקרה כל כך. נסקור כאן בקצרה את הנתונים המובילים:

 

גובה אחוז המימון

ככל שתקחו אחוז מימון גבוה יותר לרכישת הדירה, גובה הריבית במשכנתא יהיה גבוה יותר. הבנק רואה סיכון גבוה יותר באחוזי מימון גבוהים ולכן גם גובה הריבית ישתנה בהתאם. אחוז מימון גבוה יהיה מלווה בריבית משכנתא יקרה, אחוז מימון בינוני יהיה מלווה בריבית בינונית ואחוז מימון נמוך יגיע עם ריבית נמוכה. לפעמים לווים לוקחים אחוז מימון גבוה יותר לכיסוי הלוואות קיימות אחרות ובכך הם בעצם מזיקים לעצמם ומעלים את מחיר הריבית. כל מקרה כזה כדאי לבדוק עם יועץ משכנתאות ולא לפעול עצמאית.

 

יכולת ההחזר הקיימת

ככל שההחזר החודשי תופס חלק נרחב יותר מיכולת ההחזר שלכם, כך גובה הריבית על ההלוואה יהיה יקר יותר בהתאם. הבנקים וגופי המימון השונים רואים בכך סיכון. כאשר יכולת ההחזר מנוצלת כמעט עד תום, דירוג האשראי גם הוא יושפע מכך, קחו זאת בחשבון.

 

דירוג האשראי

על פי חוק נתוני האשראי כל אזרח ישראלי הוא בעל נתוני אשראי המובילים אותו לקבל דירוג שהוא מעין ציון המצביע על רמת ההתנהלות הכלכלית שלו. לווה בעל דירוג אשראי נמוך שחזרו לו הרבה צ'קים וכדומה, יקבל הצעת הלוואה עם ריבית יקרה יותר, הרי הסיכון בהלוואה לו גבוה יותר…

 

מצב המשק

לא מעט ריביות נשענות על ריבית פריים או ריבית בנק ישראל המשתנות בהתאם למצב המשק. כך כל עלייה בריבית הפריים / שער המט"ח / מדד תשומות הבנייה, משפיעה ישירות על מחיר הריבית ועל גובה ההחזר החודשי שהלווה משלם.

 

משא ומתן

ניתן להוזיל את מחיר הריבית באמצעות ניהול משא ומתן. לצורך כך פנו לקבלת ייעוץ משכנתאות מיועץ מומחה בתחום שינהל עבורכם משא ומתן עם גופי המימון השונים עד לקבלת ריבית המתאימה לתאי החיים שלכם. היועץ עצמו מכיר את המצב שלכם והוא יודע מה הריבית שאתם מסוגלים להשיג, כך שהוא יודע לדרוש זאת מהבנק ולנהל משא ומתן לקבלת מלוא זכויותיכם.

 

מה עושים כדי להפחית את מחיר המשכנתא?

כפי שציינו כאן, כדי להפחית את מחיר הריבית במשכנתא, חשוב להכיר את הנקודות המשפיעות על התייקרותה וכך באמצעי זהירות יהיה ניתן להפחית אותה. פנייה ליועץ משכנתאות מומחה תפתור לכם את הבעיה. הוא יכוון אתכם לאורך כל התהליך, הוא ינהל את המשא ומתן מול הבנקים והוא יבדוק לכל אורך הדרך שהעניינים מתנהלים כמו שצריך.

ריבית משכנתא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בגידה בזמן אמת
חקירות
אם יש ספק אין ספק – כך תגלו על בגידה בזמן אמת 

ברוכים הבאים למשרד החקירות בן-ד, השותף המהימן שלכם לפיתוח האמת מאחורי הרשת המורכבת של סוגיות מערכות יחסים. כאשר מתמודדים עם אתגרים ואי ודאות בענייני הלב, פנייה לעזרה והכוונה מקצועית הופכת

לדעת מיחזור משכנתא
הבלוג שלנו
כל מה שרצית לדעת על מיחזור משכנתא

הגורמים להחלטתכם לבצע מיחזור משכנתא יכולים להגיע מתוך שינויים בכלכלה הישראלית, העשויים להשפיע עמוקות על החזרי ההלוואה החודשיים שלכם. בנוסף, ייתכן ואתם נמצאים במצב כלכלי שונה לחלוטין מזה שהייתם בו

כלי גינון ראשית
הבלוג שלנו
כלי גינון מקצועיים – המפתח להצלחה

באמצעות שימוש בכלי גינון מקצועיים ניתן להבטיח בכמעט ביטחון מוחלט כי עבודתכם כגננים תתבצע על הצד הטוב ביותר. כלי גינון מקצועיים כאשר גנן מעוניין לרכוש ציוד, ישנם מכלול שלם של

רכב מרצדס חדש
הבלוג שלנו
קניית רכב חדש: מה לא לעשות בשום פנים

רבים נוטים לבצע טעויות קריטיות בזמן קניית הרכב החדש, מה שגורר בדיעבד אובדן של כסף כמו גם עוגמת נפש רבה. על מנת להימנע מכך, ישנם כמה כללי זהירות חשובים ביותר.