מהם סיכויי ההחלמה של סרטן גליובלסטומה?

גליובלסטומה הוא גידול מוחי אגרסיבי, הידוע גם בשם גליובלסטומה מולטיפורמה. הוא יוצר מצב מסכן חיים ויש לו זמן הישרדות חציוני של 15 חודשים בלבד. עם זאת, הוא גם נדיר. גליובלסטומה היא אחד מקבוצת גידולי מוח הנקראים אסטרוציטומות. גידולים אלה מתחילים באסטרוציטים – תאים בצורת כוכב המזינים ותומכים בתאי העצב של המוח שלכם (נוירונים).

עם זאת, גליובלסטומה יכולה להכיל סוגים רבים ושונים של תאי מוח – כולל תאי מוח מתים. סוג זה של גידול גדל מהר מאוד בתוך המוח. התאים שלו מעתיקים את עצמם במהירות, ויש לו הרבה כלי דם להאכיל אותו. למרות שגליובלסטומות מייצגות 45.2% מקור מהימן של כל הגידולים הסרטניים במוח הראשוני ומערכת העצבים המרכזית, השכיחות שלהם בקרב כל סוגי הסרטן היא רק 1 לכל 10,000 מקרים.

בעוד שסרטן מסוג גליובלסטומה מתפשט רק לעתים רחוקות לאיברי גוף אחרים, רק 5.6% מהמבוגרים שנפגעו שורדים חמש שנים לאחר האבחנה. שיעור ההישרדות בילדים ובני נוער גבוה יותר, אם כי עדיין נמוך מ-30%.

 

מה המשמעות של אסטרוציטומה דרגה 4?

גליובלסטומות נקראות לפעמים גידולי אסטרוציטומה דרגה 4. גידולים מדורגים בסולם מ-1 עד 4 על סמך עד כמה הם נראים שונים מתאי מתפקדים בדרך כלל. הציון מציין באיזו מהירות הגידול צפוי לגדול ולהתפשט. גידול בדרגה 4 הוא הסוג האגרסיבי והצומח ביותר. זה יכול להתפשט בכל המוח שלכם מהר מאוד.

סרטן גליובלסטומה

שיעורי הישרדות ותוחלת חיים

זמן ההישרדות החציוני למבוגרים עם גליובלסטומה הוא 15 חודשים. חציון פירושו שמחצית מכלל החולים עם גידול זה שורדים לאורך זמן זה. בילדים ובני נוער ילדים עד גיל 14 עם גידולים בדרגה גבוהה יותר נוטים לשרוד זמן רב יותר מאשר מבוגרים. כ-19.4% מהילדים עם הגידול הזה חיים חמש שנים או יותר. וכ-26% מהמתבגרים והמבוגרים הצעירים בין 15 ל-29 חיים חמש שנים או יותר.

 

טיפולים

גליובלסטומה יכולה להיות קשה לטיפול. גידולים אלה גדלים במהירות ויש להם השלכות דמויות אצבע לתוך המוח שקשה להסיר לחלוטין בניתוח. גידולים אלו מכילים גם סוגים רבים ושונים של תאים. טיפולים מסוימים עשויים לעבוד היטב על תאים מסוימים אך לא על אחרים. הטיפול בגליובלסטומה כולל בדרך כלל: ניתוח כדי להסיר כמה שיותר מהגידול, טיפול בקרינה כדי להרוג כל תאים סרטניים שנותרו מאחור.

לאחר הניתוח כימותרפיה עם התרופה temozolomide. תרופות אחרות שניתן להשתמש בהן לטיפול בסרטן זה כוללות: bevacizumab (אווסטין) polifeprosan 20 עם שתל קרמוסטין (גליאדל) לומוסטין (Ceenu) טיפולים חדשים לגליובלסטומה נבדקים בניסויים קליניים. טיפולים אלו כוללים:

 

Optune

המסכה של Optune עוצבה במיוחד על מנת לעשות שימוש באחת התגליות המשמעותיות בחקר סרטן הגליובלסטומה. הודות הסגולות של גלי חשמליים במתח נמוך בהריגת תאים סרטניים ומניעת התחלקות תאים סרטניים במוח. אם אתם רוצים לבחון את ההתאמה שלכם לטיפול במסכה החדשנית של אופטיון כל שעליכם לעשות הוא להיכנס ללינק הבא https://optune.co.il, ליצור קשר, וליהנות מהשירות האיכותי ביותר בארץ של קליניקה אונקולוגית.

סרטן גליובלסטומה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עציץ מלאכותי
עיצובים ושיפוצים
כיצד ניתן לעצב בית מחדש לאחר שנפרץ?

אם יש בביתכם דלת פלדלת (שיש שאומרים עליה כי היא "קוראת לגנב"), ואתם מתגוררים בבית שיש לו תנאים אפשריים לפריצה (ולעתים אפילו אם לא), ייתכן מאד שנתקלתם בעבר במצב הלא

כספים אבודים ראשית
הבלוג שלנו
הר הכסף מסייע לכם לאתר כספים אבודים

מכירים את ההרגשה הזאת שאתם עובדים ועובדים, נותנים את הנשמה ובסופו של דבר לא נשאר לכם מזה הרבה? אם כך, אתם בוודאי גם מכירים את הצורך להשקיע ולעבוד לא מעט

פינת ישיבה
עיצובים ושיפוצים
האם אפשר לחדש פרגולה ישנה? המדריך המלא

לפני שנים רבות בניתם פרגולה בביתכם והשנים לא עשו לה טוב? אתם תוהים מה ניתן לעשות בנידון והאם לא הגיע הזמן לחדש את הפרגולה? אם כך, כדאי שתדעו: אפשר לחדש

הבלוג שלנו
הכול על צילום אירועים

צילום של אירועים זה מסוג אותם הדברים שלא כדאי לוותר עליהם או לזלזל בהם, ובטח שלא אם עמלתם כל כך קשה על הפקת החגיגה הקרובה. העניין הוא שבין אם מדובר