מהם היתרונות בהליך בוררות לעומת התדיינות בבית משפט

גם אם אתם האנשים הכי חביבים וקלילים, גם אתם עשויים להיקלע למחלוקות ולסכסוכים שונים במהלך חייכם –  בין אם מול אנשים זרים, עם הסביבה הקרובה שלכם, או בעניינים עסקיים או כספיים. במדינת חוק, בית המשפט הוא זה שמכריע בסכסוכים אזרחיים משמעותיים.

למרות זאת, המדינה מאפשרת גם, לפי החוק כמובן, לפתור את אותן מחלוקות גם בהליכים אלטרנטיביים. אחד מההליכים הללו הוא הליך הבוררות. במאמר הבא נסביר מהם היתרונות של הליך בוררות לעומת התדיינות בבית המשפט.

 

הליך בוררות

לפני שניגע ביתרונות של הליך הבוררות על פני התדיינות בבית המשפט, חשוב להבין מהו הליך הבוררות. מדובר בהליך אלטרנטיבי להליך משפטי, בו למעשה מוכרעת מחלוקת בין שני צדדים שונים על ידי בורר.

ההכרעה של הבורר, שנבחר באופן מוסכם על ידי שני הצדדים המסוכסכים, היא מחייבת וקובעת. שני הצדדים יכולים להסתייע בעורכי דין ובעדים במהלך הבוררות, כשהבורר יקשיב לטענות שני הצדדים ורק לאחר מכן יקבל החלטה. הקליקו כאן לעוד פרטים.

 

זמנים קצרים

מערכת המשפט הישראלית נחשבת לכזאת שלא ממהרת להכריע בתיקים. כך נוצר מצב שבו אנשים שפונים לבית המשפט שיכריע בסכסוך, מגלים שהזמן עובר ובית המשפט ממשיך לדון בסוגיה במשך שנים. הליך בוררות מאפשר לוחות זמנים הרבה יותר גמישים מאשר לוחות הזמנים של בית המשפט, כך שאם שני הצדדים יהיו מעוניינים בהכרעה מהירה, הם יוכלו לממש זאת.

 

מנהל ההליך

בבית המשפט, השופט הוא מי שאחראי על ניהול הדיון המשפטי וקבלת ההחלטות. במהלך הליך בוררות, הבורר הוא זה שמנהל את ההליך. היתרון של הבורר על פני השופט הוא שהבורר מוסכם על שני הצדדים, וגם עשוי להיות מומחה בתחום בו חלוקים הצדדים.

 

הסכמה משותפת

בכלל, בוררות היא הליך שמבוסס על הסכמה משותפת לעומת הליך משפטי רגיל. כל אדם יכול לפנות אל בית המשפט ולגרור אליו אדם אחר. כדי שהליך בוררות יצא לפועל, שני הצדדים צריכים לתת את ההסכמה שלהם מראש לפתירת המחלוקת בהליך מסוג זה.

 

פתרון משותף

במקרים רבים, הבורר ינסה למצוא פתרון משותף שיהיה מוסכם על שני הצדדים, דבר שלא תמיד ניתן לראות בבית המשפט. חשוב לציין שזה לא מחייב, כך שגם פה שני הצדדים יצטרכו לתת את הסכמתם.

 

דלתיים סגורות

סכסוכים משפטיים מורכבים, או כאלו שכוללים שני צדדים שמסוקרים מבחינה תקשורתית, יכולים להגיע בקלות אל הטלוויזיה ואל העיתון. הליך בוררות הוא הליך שנעשה בדלתיים סגורות ומאפשר לשני הצדדים להנות משקט תקשורתי.

 

עלויות

באופן מפתיע, הליך בוררות זול יותר לרוב מהליך שנעשה בבית המשפט. מכיוון שההליך קצר יותר, ומכיוון שבחלק משמעותי מהליכי הבוררות אין צורך לשלם לעדים מומחים עקב מומחיות הבורר, יוצא שהליך הבוררות זול יותר מהתדיינות בבית המשפט.

יתרונות בוררות בית משפט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הבלוג שלנו
הכול על צילום אירועים

צילום של אירועים זה מסוג אותם הדברים שלא כדאי לוותר עליהם או לזלזל בהם, ובטח שלא אם עמלתם כל כך קשה על הפקת החגיגה הקרובה. העניין הוא שבין אם מדובר

פינת ישיבה
עיצובים ושיפוצים
האם אפשר לחדש פרגולה ישנה? המדריך המלא

לפני שנים רבות בניתם פרגולה בביתכם והשנים לא עשו לה טוב? אתם תוהים מה ניתן לעשות בנידון והאם לא הגיע הזמן לחדש את הפרגולה? אם כך, כדאי שתדעו: אפשר לחדש

ספר, מחברת ועט של עו"ד
עריכת דין
שלבי ההליך המשפטי בעת הגשת תביעה דיני עבודה

תביעות דיני עבודה הן תביעות העוסקות בשלל תחומים ומניעים בעולה העבודה והמעסיקים. בתוך עולם תביעות דיני העבודה, נוכל למצוא את התביעות הנפוצות ביותר: פיטורים שלא כדין, הפרת הסכמי עבודה, פיצוי

ריבית משכנתא
כללי
מה משפיע על גובה הריבית במשכנתא?

מחירי המשכנתאות בישראל ידועים כיקרים. למרות זאת, אנשים לא נרתעים מליטול משכנתאות. והם צודקים. מחיר הריביות רק עולה ועולה עם השנים, ניתן לקחת משכנתא מתוך התייחסות לסיכוני הריבית ולפזר את