משכנתא – איך לנהל משא ומתן יעיל מול הבנק?

ברוב עסקאות המשכנתא, נרצה לבצע משא ומתן מול הבנק לצורך קבלת תנאי משכנתא טובים יותר, שיקלו על העתיד הכלכלי שלנו ויטיבו עמו. ניהול המשא ומתן, חייב להיות מקצועי ויעיל, כזה שמתנהל בזמן הנכון, עם הדרישות הנכונות ועם הבנה מלאה של הליך המשכנתא והמונחים השונים בתוכו. בדיוק בשביל זה, לפניכם קצת על משכנתא – איך לנהל משא ומתן יעיל מול הבנק?.

 

מתי נרצה לבצע משא ומתן על המשכנתא מול הבנק?

ניהול משא ומתן עם הבנק בדבר המשכנתא, מומלץ ואפילו נדרש כאשר תנאי המשכנתא שהשגנו מול הבנק, אינם לרוחנו ואינם בתנאים טובים מספיק. כידוע, המשכנתא מורכבת מכמה מרכיבים שונים שיוצרים את התמהיל הסופי שלה. כך למשל, לכל לקוח תיקבע ריבית, מסלול החזרה, וגובה קרן שונה. רבים חשים כי תמהיל המשכנתא שנסגר מול הבנק אינו מיטבי ונוח ומעוניינים לשפר את המשכנתא ותנאיה דרך משא ומתן יעיל מול הבנק. לסיוע ולעוד פרטים בוידר משכנתאות מומחים יעמדו לצדכם וילוו את התהליך.

 

מתי הזמן הנכון לניהול משא ומתן מול הבנק?

הבנתם שאתם רוצים לנהל משא ומתן מול הבנק, ולנסות את מזלכם בייעול המשכנתא ותנאיה. עכשיו השאלה שנותרה פתוחה היא – כיצד לעשות זאת ומתי?הזמן הטוב ביותר לביצוע ניהול משא ומתן מול הבנק, יהיה ברוב המקרים לאחר שמצאתם דירה, אך מספיק זמן לפני סגירה סופית של עסקת המשכנתא.

כך לדוגמא, אם אתם רק בשלב בו יש צורך בהוצאת אישור עקרוני בלבד, אין צורך להתמקח כאן כי בכל מקרה עומד לפניכם תהליך מציאת וחיפוש הדירה, ואולי האישור העקרוני אפילו כבר יצא מתוקפו עד אז. לכן רק לאחר שמצאנו דירה, מומלץ לפנות לבנק בבקשה  ולהתחיל במשא ומתן, אך מובן שהתהליך משתנה מאדם לאדם, וחלק ימצאו לנכון להתחיל בתהליך המשא ומתן עוד התחלת הדרך בהתאם לסיטואציה.

 

טיפים בניהול משא ומתן יעיל מול הבנק:

  • ניהול משא ומתן בכמה בנקים – עד לשלב בו אנחנו מתחייבים למשכנתא ובוחרים בה סופית, חשוב לבדוק את האופציות המוצעות לכם בכמה בנקים שונים, ולנהל משא ומתן עם כולם. מדובר אולי בכאב ראש ובתהליך ארוך, אך הוא יחסוך לכם המון וייתן לכם יותר מודעות והבנה על התהליך ועל העלויות המתאימות לכם.
  • אל תיכנעו להצעה הראשונה – ההצעה הראשונה, נראית לנו תמיד אטרקטיבית, כאילו שנעשתה כאן הנחה גדולה וחד פעמית, שלרוב גם הבנק יאמר שהיא נסגרת עוד יממה או שתיים, ושחשוב להחליט במידי. דעו שתמיד יש עוד לאן לרדת ואיפה לתת הנחות לאחר ההצעה הראשונה., ושכדאי להמשיך בפגישות ובתהליך עם כמה בנקים גם לאחר ההצעה וההפחתה הראשונה.
  • הציגו את המצב עם המתחרים – כדי להוריד את המחירים ולהשיג את ההנחות המיטביות ביותר, תשקפו את המצב מול הבנקים במידה ובבנק אחר קיבלתם הצעה טובה יותר. שיתוף כזה יכול לדאוג שהבנק ינסה להציע לכם הצעות טובות יותר.

משכנתאות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הדפסה על פרספקס
כללי
יתרונות הדפסה על פרספקס

לכולנו יצא להזמין הדפסות על מוצרים כמו נייר, אך כיום יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות הרבים שבהדפסה על פרספקס. רוצים לדעת מדוע הפרספקס הפך לכל כך פופולארי? ולמה אנשים

אפשרויות ראשית
הבלוג שלנו
מיחזור משכנתא – האפשרויות העומדות בפניכם

מיחזור משכנתא הינה האפשרות לקחת משכנתא מחודשת על הסכום שנותר לכם לשלם עד לסילוקה של הקודמת, ובתנאים נוחים יותר עבורכם. הרעיון העומד מאחורי כך נעוץ בעובדה שניתן להניח כי מצבה

מכשיר הדפסה
נותני שרות
בית דפוס בבת ים

מעוניינים לקדם את בית העסק שלכם? הגעתם למקום הנכון! שירותי ההדפסה הדיגיטלית שבית הדפוס blom מציע לכם, יסייעו לכם להעלות את היקף המכירות של המוצר ולהביא לכניסה חדשה של לקוחות

מפתח
פורץ מנעולים
מתי צריך מנעולן ולמה?

כמעט כל אחד מאתנו מכיר את הסיטואציה הזו: ננעלנו מחוץ לבית או לרכב ואין לנו מושג מה לעשות. בדיוק לשם כך ניתן לפנות למנעולן מומחה. ננעלתם מחוץ לבית או לאוטו?