מהו פיתוח ארגוני ואיפה לומדים אותו? 

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הפופולריות של תחום הפיתוח הארגוני. סוגיות הקשורות לעולם הפיתוח הארגוני מככבות בתקשורת, והשפה של תחום הפיתוח הארגוני מוצאת את דרכה אל הדיבור היומיומי של כל אחת מאיתנו. אם גם את מתעניינת בארגונים ובתהליכים המתקיימים בהם, וחושבת על להפוך את העניין שלך למקצוע, כדאי לך להמשיך לקרוא. 

בעולם המשתנה ללא הרף, גם שוק התעסוקה עובר שינויים מרחיקי לכת. עם זאת, אחד הדברים הבולטים כעוגן בשנים האחרונות, הוא התחזקות הנושא של הארגון כמוקד לבחינה, למחקר ולטיפול. ארגונים בגדלים שונים, בעלי מטרות שונות ומאפיינים שונים, ממלאים את שוק התעסוקה. אם תחום הפיתוח הארגוני, שהוא התחום החוקר את הארגונים וסוגיות שונות העוסקות בהם, מעניין אותך, מומלץ לך לשקול את האפשרות ללמוד תואר שני בייעוץ ארגוני.

 

מהו פיתוח ארגוני?

העולם בו אנחנו חיים ועובדים מלא וגדוש בארגונים מסוגים שונים. ארגונים אלה יכולים להיות קטנים, בינוניים ואף ענקיים (חשבי למשל על משרד ממשלתי או על גוף בטחוני), הם יכולים להיות מהמגזר הציבורי, הפרטי או השלישי, הם יכולים להיות בעלי מטרות שונות וערכים שונים, אך עם השנים גוברת ההבנה שבכולם יש צורך בשימוש בשפה החוקרת את הארגון, לומדת אותו ומשפרת אותו.

בכך בדיוק עוסק הפיתוח הארגוני. פיתוח ארגוני מטרתו קידום, שיפור והצמחת ארגונים שונים, כאשר ישנה שימת דגש הן על האינטרסים והיעדים של הארגון, הן על הערכים שלו והן על הפרטים בתוכו, מתוך הבנה שכל האספקטים הללו חשובים לארגון מתפקד וצומח.

 

האם פיתוח ארגוני הוא תחום פרקטי או תיאורטי?

כמו כל תחום הנלמד במוסדות אקדמיים, הפיתוח הארגוני והייעוץ הארגוני הם גם תחומים תיאורטיים מבוססי מחקר. המשמעות היא שיש אכן תיאוריות וידע, מתחומי הייעוץ, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ומנהל העסקים, אשר רלוונטיים לפיתוח ארגוני וחשובים כדי ללמוד ולהתמחות בו.

יחד עם זאת, כמובן שמדובר בתחום פרקטי ומוכוון תעסוקה. מתי מעט יהיו אלה שישתלבו במחקר בתחום בזירות האקדמיות השונות, ואילו מרבית הבוגרות של מסלולי ההכשרה בתחום ישתלבו בפיתוח ובייעוץ ארגוני בארגונים השונים שיש בשפע בשוק התעסוקה שלנו.

 

איפה ניתן ללמוד את תחום הפיתוח הארגוני?

ישנן כמה אוניברסיטאות ומכללות המציעות מסלולי לימוד בתחום הפיתוח הארגוני. לרוב יהיה מדובר במסלול לתואר שני, שכן הוא דורש ידע מקדים בתחום דעת קרוב, כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה או מנהל עסקים, אך גם מתחומים רחוקים יותר כגון חינוך או משפטים ניתן להשתלב בהצלחה במסלול כזה.

שימי לב שבמוסדות האקדמיים השונים המסלולים שונים מאוד בתכנים ובמידת העומס, וחשוב שתבחרי מסלול שמתאים לאורח חייך ולמשאבים העומדים לרשותך.

 

האם לתחום הפיתוח הארגוני ביקוש בשוק התעסוקה?

מכיוון ששוק העבודה בכלל, והישראלי בפרט, משופעים בארגונים בגדלים שונים, הרי שמקצוע הפיתוח הארגוני מאפשר השתלבות בתעסוקה ללא קושי. כמעט בכל ארגון בינוני ומעלה תוכלי למצוא יועצות ארגוניות, אחת או אף צוות שלם, וגם ארגונים קטנים יותר נעזרים מפעם בפעם בשירותיה של יועצת ארגונית עצמאית.

תואר שני

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אסטרטגיה עסקית
עסקים
כך בונים אסטרטגיה עסקית מנצחת

גם העסקים המצליחים ביותר התחילו בסופו של דבר מנקודת ההתחלה הראשונית של כל עסק שנפתח. כדי להצליח בשוק תחרותי, עסקים צריכים למצוא את הערך המוסף, על ידי בניית אסטרטגיה עסקית

אוכל לכלבים
אוכל
מה הוא אוכל טבעי לכלבים?

לאחרונה גילינו שיש לא מעט בעלי כלבים שלא ידעו בכלל שיש דבר כזה שנקרא אוכל טבעי לכלבים. התוודענו לחוסר הידע בנושא לאחר שנפגשנו עם כמה בעלי כלבים בגינת כלבים שקרובה

סתימה בשירותים
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה באסלה

האסלה היא אחת מהמקורות לסתימת ביוב ועלולה להביא לתוצאות הרסניות אם אינה מטופלת כראוי ובזמן. כולנו נמנעים מלהכניס גופים זרים לתוך האסלה, אך ישנם דברים שלא ניתן למנוע. את הסיבות