מה הם תפקידיו של עו"ד נזיקין וביטוח

תחום נזיקין וביטוח הינו מגוון ורחב וכולל נושאים כמו, נזקי גוף ורכוש, רשלנות רפואית, תאונות דרכים, אובדן כושר עבודה ועוד. למעשה תפקידו של עורך דין נזיקין וביטוח הינו לייצג וללוות את הלקוח במגוון הליכים ותביעות עד להשגת הפיצוי המגיע לו. עצם העובדה שנגרם לתובע נזק כזה או אחר לרוב אינה מספיקה על מנת לקבל פיצוי ועל כך נרחיב במאמר זה.

 

תאונות דרכים

בנושא של נזיקין וביטוח חשוב להבחין בין תאונות דרכים ותביעות נזיקין אחרות. עבור נזקי גוף לתאונות דרכים אין צורך להוכיח אשמה של גורם כלשהו על מנת להיות זכאים בפיצויים. הנושא הוסדר במסגרת חוק הפיצויים המיוחד לתאונות דרכים ולאחר הוכחת הנזקים ועצם קיום האירוע ניתן לתבוע פיצוי. עוד על הנושא כנסו אל דף הבית עורך דין אושיק אליהו נזיקין וביטוח

מה הם תפקידיו של עו"ד נזיקין וביטוח

ליווי משפטי

מלבד בתחום של תאונות דרכים בשאר תביעות הנזיקין מחברות הביטוח יש צורך להוכיח אשמה, אחריות או רשלנות של מי שגרם לנזקים על מנת להיות זכאים לפיצויים. תפקידו של העורף דין הוא ללוות את הלקוח בהליכי התביעה ולמקסם את היקף הפיצוי שיינתן מחברת הביטוח, הן במשא ומתן ישיר והן כאשר הדבר אינו מסתייע באמצעות ניהול התביעה בבית המשפט.

 

את מי לתבוע

אחד מתפקידיו המרכזיים של הליווי המשפטי הוא ייעוץ ללקוח ממי לתבוע פיצויים. כאשר אדם נפגע בגופו או בנפשו כתוצאה מתאונת עבודה או  כתוצאה ממפגע בשטח פרטי או ציבורי עליו לתבוע פיצויי על הנזקים מהגורם שאחראי לנזק. כאשר מדובר על פגיעה כתוצאה ממעשה רשלני יהיה מקום להגשת התביעה כנגד האחראי לדוגמא, מחברת הביטוח של המעסיק האחראי למפגע.

מה הם תפקידיו של עו"ד נזיקין וביטוח

הכנת התביעה

לאחר קבלת החלטה לגבי את מי לתבוע יש להיעזר בעורף דין נזיקין וביטוח להכנת התביעה כראוי. יש צורך לתעד את האירוע ואת ההוצאות שנגרמו בעקבותיה. לרוב העורך דין ימליץ על רופא מומחה שיבדוק את התובע ויגיש דוח מפורט לגבי היקף הנזקים. הדבר יאפשר לבסס את חישוב הפסדי השכר שייגרמו לנפגע עד גיל הפרישה בשל פגיעתו הגופנית באירוע.

 

ליווי מהרגע הראשון

תפקידו של עורך הדין המייצג הוא ללוות את התובע כבר בשלב מוקדם לאחר הפגיעה. עליו לשוחח עמו, להכירו לעומק וללמוד את המקרה על מנת לאסוף את כלל החומרים הרלוונטיים לתביעה. העורך הדין ינחה את התובע בפעולות שיש לבצע  על מנת לייעל את התביעה ולמקסם את גובה הפיצויים.

 

סיכום תפקיד העורך דין

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתפקידו של עורך דין נזיקין וביטוח. דיני נזיקין הינם מורכבים וכוללים שורה של כללים לתביעה על בסיס ראשי נזק. הניסיון והידע המשפטי נחוצים על מנת להבטיח הליך מהיר ככל שניתן תוך השגת תוצאות מיטביות בכל תיק ומתן פיצויים הולמים לתובע בהתאם לנסיבותיו הספציפיות.

מה הם תפקידיו של עו"ד נזיקין וביטוח

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
Water damage main
הבלוג שלנו
Water damage restoration

Water is the primary element of life but when it comes as calamity then it is an awful situation. Your house is at the mercy of water. It can destroy

עורך דין מקרקעין
עריכת דין
איך הופכים להיות עורך דין מקרקעין?

להיות עורך דין מקרקעין הוא מסלול קריירה מתגמל ומאתגר. עורכי דין בתחום הנדל"ן עובדים עם לקוחות כדי לנווט בנוף המשפטי המורכב של קנייה, מכירה והשכרה של נכסים. עליהם להיות בעלי

סתימה בשירותים
בעלי מקצוע
פתיחת סתימה באסלה

האסלה היא אחת מהמקורות לסתימת ביוב ועלולה להביא לתוצאות הרסניות אם אינה מטופלת כראוי ובזמן. כולנו נמנעים מלהכניס גופים זרים לתוך האסלה, אך ישנם דברים שלא ניתן למנוע. את הסיבות