מה לעשות אחרי תאונת דרכים?

תאונת דרכים היא ללא ספק אירוע בלתי צפוי ומטלטל. במדינת ישראל חמת המזג, בעלת הכבישים המוצפים ונהגים חסרי אחריות, תאונת דרכים הפכה לדבר שבשגרה, כאשר בכל יום מתרחשות עשרות כאלה, למרבה הצער. אך למרות הלחץ, החרדה והאדרנלין המציף אותנו בעת תאונת דרכים, חשוב לא לנהוג בפזיזות, ולזכור מספר צעדים קריטיים להמשך ההתנהלות בטווח הקצר והארוך. 

 

תיעוד מקסימלי ומקיף

במרבית המקרים של תאונות דרכים, נוצר מצב של "מילה נגד מילה" בין הנהגים המעורבים בתאונה. אך חשוב לזכור כי הממצאים שבזירת התאונה הם אובייקטיביים ויכולים לספר את הסיפור יותר טוב מכל גרסה אחרת, המוטה לרוב על ידי גורמים אנושיים המצויים בסערת רגשות.

בשל כך, מהרגע הראשון שלאחר התאונה, חשוב לתעד לפרטי פרטים את זירת האירוע, לרבות צילום תמונות וסרטוני וידאו, את הנזק הנגרם לרכבים. כמו כן, יש לתעד את הנזק ההיקפי שנגרם בזירה באם יש כזה, וכן במידת הצורך גם את התנהגותו של הנהג האחר שהיה מעורב בתאונה.

מעבר לכך, אם ישנם עדי ראייה נוספים במקום מלבד הנהגים המעורבים, יש לגבות עדות מפורטת ככל הניתן, רצוי בטרם יגיעו גורמי האכיפה למקום. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים לפני שיתוף פעולה עם המשטרה.

 

איסוף פרטים ומסירתם

היות ורובנו אזרחים שומרי חוק, ברגע שלאחר תאונת הדרכים חשוב לצאת מן הרכב וליצור קשר עם הנהג השני שמעורב בתאונה. על אף להט הרגע והלחץ שעלול להשתלט, יש לזכור לרשום את הפרטים הרלוונטיים אותם יש לדלות מהנהג השני, כמו מספר רכב, מספר רישיון הנהיגה ובמקרים בהם הוא אינו נושא עימו את הרישיון, מספר תעודה מזהה אחרת.

כמו כן, ברוב המקרים ייתבעו חברות הביטוח של הצדדים המעורבים, ולכן גם את מספר פוליסת ביטוח החובה והמקיף של הרכב, רצוי לרשום.

 

עזוב אחרון את הזירה

רבים נוטים, בעיקר בשל הלחץ וסערת הרגשות שאוחזת בהם לאחר אירוע קשה כמו תאונת דרכים, למהר לעזוב את המקום במהירות האפשרית. מומלץ בכל לשון שלא לעשות זאת. נהג שעוזב את זירת התאונה אחרון מראה אחריות ונכונות לשתף פעולה עם כל הגורמים, לרבות גורמי אכיפה וגורמי ההצלה, במידה ומצבו טוב יותר מאשר הנהג השני.

עזיבה חפוזה של זירת התאונה עלולה להצטייר כבריחה מאחריות, מה שעלול לפגוע משמעותית בנהג במידה ותוגש תביעה אזרחית כנגדו בהתאם לנסיבות התאונה.

 

התייעצות עם עורך דין

עורך דין תאונות דרכים בקיא ומנוסה, מחזיק בניסיון עשיר למדי של ייצוג נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים. התייעצות בזמן אמת עם עורך דין מקצועי עשוי בראש ובראשונה להרגיע מעט את הרוחות, לשמור על קור רוח ולהתנהל באחריות וביעילות ברגעים שלאחר אירוע טראומטי ומלחיץ כל כך, כמו תאונת דרכים.

תאונת דרכים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מאילו סיבות ניתן לפסול צוואה
כללי
מאילו סיבות ניתן לפסול צוואה?

צוואה משמשת כמסמך משפטי מכריע המאפשר ליחידים לקבוע את חלוקת נכסיהם לאחר פטירתם. בישראל, כמו תחומי שיפוט רבים אחרים, יש חשיבות עליונה לתוקף הצוואה על מנת להבטיח את מילוי רצונותיו

ייפוי כוח מתמשך - למי זה מיועד
עריכת דין
ייפוי כוח מתמשך – למי זה מיועד?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המעניק לאדם שעורך אותו את היכולת להחליט מי יהיו מיופי הכוח שיפעלו עבורו בתחומים מסוימים הנוגעים לחייו כאשר הוא לא יהיה מסוגל לדאוג להם