שוכר לא מוכן לעזוב את הדירה? הינה 3 דברים שאפשר לעשות

בעלי דירה ומצאתם את עצמכם לא מצליחים לפנות את הדירה מדייר שאינו משלם, ובלי אמצעים או ידיעה כיצד לפעול הלאה בתהליך מולו? מדובר באחת הסיטואציות הקשות והמסתכלות כאשר שוכר אינו מעוניין לשלם שכר דירה ואינו מעוניין להתפנות – לא תמיד נדע מה לעשות בנדון. במצבים כאלה החשוב ביותר הוא ללמוד את החוק ולדעת מה האמצעים הנתונים בידינו כדי לשנות את המצב. 

 

פנייה לגורמים משפטיים

במידה והשוכר בביתכם אינו מעוניין לעזוב את הדירה לאחר תום החוזה, ואינו גם מעוניין להמשיך לשלם שכר דירה – לבעל הדירה קיימות אופציות משפטיות איתן הוא יכול לפעול. היעילה מביניהן היא תביעה בהליך מזורז. באמצעות עו"ד מירי יעקב גביש תוכלו להגיש תביעה לפינוי מושכר.

ההליך אמור להעניק פתרון מהיר לבעל הנכס ועוזר ברוב המקרים בפינוי דיירים סרבנים שאינו מעוניינים לשלם את שכר הדירה. ההליך המזורז מעניק תקופה של 30 יום לדייר הנתבע להגיש כתב הגנה לבית המשפט. במידה והדייר אינו מגיש כתב הגנה, ההליך יתקדם ויגרור הוצאה לפועל.

שימו לב כי בטרם הגשת התביעה לפינוי, יש לשלוח מכתב התראה החתום על ידי עו"ד לדייר. את המכתב חובה לשלוח בדואר רשום עם אישור מסירה על מנת להציג בבית המשפט במידה ותצטרך הוכחה.

כמו כן, אל כתב התביעה לפינוי מושכר יש לצרף תצהיר מאומת שנכתב על ידי עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין. התצהיר משמש כתצהיר עדות ראשית בבית המשפט. לכל אלה יש לצרף גם את חוזה השכירות, אישור למכתב ההתראה ואישור קבלתו על ידי הדייר.

 

אי ביצוע עבירה פלילית כנגד הדייר

גם אם הזעם עולה על גדותיו ואינכם מעוניינים בדייר שימשיך להתגורר בנכס שלכם ללא תשלום, אין אפשרות לביצוע מהלכים כנגדו לפני קבלת כתב הגנה. כלומר, אסור לבעל הדירה לפנות את הדייר בעצמו בכוח, למנוע ממנו גישה לדירה, לנתק את שירותי הגז, חשמל והמים או להחליף את המנעולים במקום על דעת עצמו ללא אישור משפטי לביצוע הדבר.

כל אלה יכולים לבוא נגדכם בעת הדיון המשפטי וקבלת ההחלטה בנושא פינוי הדייר. ביצוע מעשים שכאלה יכול להוביל להגשת תביעת פיצויים כנגד בעל הדירה על ידי הדייר.

 

פנייה אל השוכר

בכן, זוהי לא עצה משפטית אבל כן הומנית. דייר סרבן הפוגע בבעל הנכס יכול להיות בבעיה כלכלית כלשהי. נסו לפנות את השוכר בשיח נעים ורגוע ונסו לדבר איתו על הנושא. נקיטת צעדים אלימים יכולה להוביל לאנטגוניזם מצד הדייר ואף לבעיות משפטיות בעת הניסיון לפינוי.

האלטרנטיבה לפנייה לדייר באופן עצמאי היא הינה בגדר ש-"הדבר לא יועיל, אך גם לא יזיק". זאת כמובן במצב בו הדייר אינו אלים ואינו עלול לסכן את שלומו של בעל הדירה.

שוכר לא מוכן לעזוב את הדירה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חתול יושן
חיות
מה פירוש חתולים בחלום?

החתול היא חיה שניתן למצוא בבתים שונים וכמובן גם ברחוב. כמעט כל אחד זוכה לאינטראקציה כלשהי עם חתולים במהלך חייו, בין אם מדובר באינטראקציה נעימה ובין אם מדובר באינטראקציה אחרת.

זוג חותך ירקות
עיצובים ושיפוצים
שדרוג מטבחים: שדרוג מקצועי למטבח הישן שלכם

על מנת לשדרג את המטבח שלכם, ישנה חשיבות רבה לפנייה לחברה מקצועית לתחום. כיצד נבחר? להלן המדריך המלא. שדרוג המטבח – באמצעות אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום שדרוג מטבחים הפך