הכול על תביעות מול הצבא

אלו בינינו אשר שירתו בכוחות הביטחון, בפרט בצבא ההגנה לישראל, מבינים עד כמה סבוך ומסועף הגוף הזה. צה"ל הוא גוף ענק המונה כמות בלתי נגמרת של כוח אדם ומשאבים.

בהתאם, לצה"ל ולגופי הבטחון ישנה מערכת חוקים משל עצמם ומדיניות מובדלת משאר גופי המדינה בנושאים רבים. במידה ואתם מעוניינים להגיש תביעה מול הצבא, תגלו שבאופן טבעי גם במקרה זה העניין הוא מסובך. ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על תביעות מול הצבא.

 

מה היא תביעה נגד הצבא?

תביעה נגד הצבא מהווה מונח אחד המגלם בתוכו מקרים רבים ומשמעויות רבות. באופן כללי, מונח זה מתייחס לכל פעולה של הגשת תביעה, תלונה ואף בקשה מהמערכת הצבאית על ידי משרתי הצבא בפועל ומשוחררים מהצבא עד פרק זמן מסוים.

למעשה, כל זמן שאזרחים עדיין משרתי חובה או קבע, כל טענה או תביעה של החיילים צריכה לעבור דרך השרשרת המשפטית הצבאית, אשר נפרדת ממערכת המשפט האזרחית. כאמור, מערכת המשפט בצה"ל נבדלת מזו האזרחית, וכפועל יוצא גם החוקים, התקנות ונהלים הם שונים.

 

מי יכול להגיש תביעה נגד הצבא?

לפני שנענה על השאלה הזאת, חשוב להבחין בין היכולת להגיש תביעה לבין הנכונות של הצבא לעסוק בתביעה. כל עוד חיילים משרתים בשירות סדיר, ככל הנראה הצבא לא ידון בתביעות שלהם. כאשר עוסקים באנשי קבע, הם יכולים להגיש תביעה מספר חודשים לאחר כניסתם לקבע באופן כזה שהצבא גם ידון בתביעה.

בכל אופן, ניתן להגיש תביעה לאחר השחרור מהצבא בנוגע למקרים או נזקים שהתרחשו במסגרת השירות. במידה והתובע יצא כאשר ידו על העליונה, הוא יקבל את הפיצוי שנקבע על אף ששירותו תם. יחד עם זאת, ניתן להגיש תביעה רק בתנאי שהיא עומדת במסגרת תקופת ההתיישנות.

 

תביעה נגד הצבא – מתי אפשר לעשות זאת?

כאמור, כדי שניתן יהיה לדון בתביעה היא חייבת לעמוד במסגרת תקופת התיישנות. באופן כללי, מומלץ להגיש תביעה סמוך ככל האפשר למועד השחרור מהצבא. בכל מקרה, המועד המאוחר ביותר בו ניתן להגיש תביעה הוא 3 שנים לאחר יום השחרור.

ההמלצה הגורפת היא להגיש את התביעה שנה לאחר השחרור. באופן הזה במקרה של זכייה בתביעה, ניתן למקסם את גובה הפיצוי דרך החזרים רטרואקטיביים. כאמור, חיילי קבע יכולים להגיש תביעה בעודם משרתים בצבא. כמו כן, למרות תקופת ההתיישנות, ניתן במקרים חריגים להגיש תביעה גם במועד מאוחר יותר מ-3 שנים לאחר השחרור.

 

החלטתי לתבוע, איך עושים את זה?

במידה והחלטתם ללכת על זה ישנם מספר דברים חשובים שצריך לדעת. כאמור, המערכת היא גדולה ומסועפת, באופן טבעי הצבא ינסה להימנע ממתן פיצויים ובייחוד מהגדרת משרתים קודמים כנכי צה"ל.

כדי למקסם את הסיכוי לזכייה בתביעה, כדאי להיעזר בעו"ד המתמחה בתביעות מול גופי הבטחון. באופן הזה תגדילו משמעותית את הסיכוי לצאת כאשר ידכם על העליונה. בהצלחה!

תביעה נגד הצבא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עיצוב בית
לבית ולגינה
5 רעיונות לעיצוב הבית מבחוץ

הרבה פעמים בהתחלת תהליך עיצוב הבית שלנו אנו מתמקדים בחדריו הפנימים, אך כניסת הבית חשובה גם כן. אנו חולפים על פניה לפעמים עשרות פעמים ביום וזוהי קבלת הפנים של כל

מנעול שחור
פורץ מנעולים
אז איך מזמינים היום מנעולן?

כולנו מכירים את הסיטואציה הכל כך מבאסת הזאת: אנחנו חוזרים הביתה אחרי יום ארוך שבו היינו בעבודה, עשינו קניות, אספנו את הילדים מהגן, הקפצנו אותם לכל החוגים והופ – דלת

כספת
פורץ מנעולים
שלבים לפריצת מנעול של כספת

מה עושים כשיש בעיה בכספת הביתית וכאשר היא לא נפתחת? תוהים איך לפתור את הבעיה והאם ניתן לבצע פריצה לבד? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.   איתור הבעיה