איך ממזערים פגיעה בילדים בעת גירושין?

לצערנו הרב, קורה שמערכת יחסים זוגית מסתיימת בגירושין. אם אתם זוג עם ילדים שעומד בפני תהליך גירושין, אתם כנראה רוצים שהילדים שלכם יישארו מוגנים מפני הנזקים של הליך זה. ממש לשם כך הכנו לכם מדריך קצר, בו תמצאו שלוש שיטות לסוכך על הילדים שלכם מפני נזקי הגירושין.  

 

ההשפעות של גירושין על הילדים המשותפים

גירושין הם פירוק של התא המשפחתי המשותף של בני זוג. מטבע הדברים, תהליך זה מציב קשיים מסוימים ויש לו השלכות הן על בני הזוג והן על ילדיהם. ההשפעות של הליך זה על ילדים מתועדות היטב במחקרים מתחום הפסיכולוגיה כבר מספר רב של עשורים.

פירוק של התא המשפחתי מערער את שגרת החיים של הילדים וגורם להם לטלטלה משמעותית בביטחון הנפשי. ניהול נכון של הליך הגירושין יכול להפחית את הפגיעה בילדים בצורה משמעותית. לפניכם שלוש צורות התנהלות נכונות בהליך גירושין.

 

התנהלות נכונה בין בני הזוג בתהליך הגירושין ולאחריו

רמת הסכסוך בין בני הזוג שמתגרשים תקבע בצורה משמעותית מאוד את ההשלכות שמהם יסבלו הילדים של בני הזוג. לכן חשוב מאוד, גם למען בני הזוג וגם למען הילדים המשותפים, לנהל את הליך הגירושין בצורה משותפת ונעימה ככל האפשר.

יש לנסות להגיע לפשרה בכל תחומי המחלוקת בצורה עצמאית או על ידי מגשר שמוסכם על הצדדים עוד לפני הפנייה לבית המשפט. במידה ויש צורך לפנות לבית המשפט, כדאי מאוד לנהל את המשפט בצורה מתחשבת ורגועה ככל הניתן. בנוסף לכך חשוב מאוד לשכור עורכת דין מקצועית לגירושין אשר תנסה לפשר בין הצדדים, במקום להעמיק את המחלוקות ביניהם.

 

שמירה על שגרת חיים וסדר יום אצל הילדים

הפגיעה בסדר היום ובשגרת החיים של הילדים המשותפים במהלך גירושין היא אחד הפקטורים המשמעותיים לנזקים שמהם אותם ילדים יסבלו. לכן חשוב מאוד להקפיד ככל הניתן על שמירת שגרת החיים של הילדים בזמן ההליך ולאחריו. סדר יום ושגרת חיים מסודרת תורמים לנפש יציבה אצל ילדים בכל גיל.

 

תקשורת פתוחה מול הילדים לגבי ההליך והשפעותיו

תקשורת פתוחה וכנה עם הילדים שלכם תעזור להם לעבור את הגירושין ואת פירוק התא המשפחתי בצורה רגועה יותר, ותפחית את הנזקים שעלולים להיגרם להם. חשוב מאוד להסביר לילדים (כל אחד על פי גילו) על הליך הגירושין, שלביו והשלכותיו על התא המשפחתי ועל הילדים בעצמם. כדאי מאוד לאפשר לילדים לשאול כל שאלה שעולה על דעתם ולענות עליה בסבלנות ובפירוט.

 

הקטנת הפגיעה בילדים בתהליכי גירושים – סיכום

ילדים שנמצאים בליבם של הליכי גירושין סובלים מנזקים מסוגים שונים. בכדי להימנע מנזקים אלה, חשוב מאוד להקפיד על מספר דברים. ניהול ההליך בצורה נכונה, שמירה על שגרת חיים ותקשורת פתוחה, יבטיחו את מזעור הנזקים ככל האפשר.

עורכת דין מקצועית לגירושין

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כספת
פורץ מנעולים
שלבים לפריצת מנעול של כספת

מה עושים כשיש בעיה בכספת הביתית וכאשר היא לא נפתחת? תוהים איך לפתור את הבעיה והאם ניתן לבצע פריצה לבד? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות.   איתור הבעיה

לייק של יד ירוקה
הבלוג שלנו
תו תקן לדוד – מה זה אומר?

כשאתם קונים מוצר חדש כלשהו ממקום מורשה, סביר להניח שהוא בעל תו תקן – אחרת לא היה מאושר למכור אותו בחנויות המורשות. מהו בעצם תו תקן, ולמה כל כך חשוב

תמונה של מנעול
פורץ מנעולים
 10 טיפים לפריצת מנעולים

פריצת מנעולים נחשבת לפעולה מורכבת, בייחוד לאור הפיתוחים החדשים בתחום המנעולים. להלן עשרה טיפים לפריצת מנעולים, בדיוק כמו המקצוענים.   פריצת מנעולים – כיצד נעשה זאת? מצב שבו אנו נתקעים