תו תקן לדוד – מה זה אומר?

כשאתם קונים מוצר חדש כלשהו ממקום מורשה, סביר להניח שהוא בעל תו תקן – אחרת לא היה מאושר למכור אותו בחנויות המורשות. מהו בעצם תו תקן, ולמה כל כך חשוב לוודא שהוא אכן קיים?

 

מהו תו תקן?

תו תקן הוא בעצם אישור שנותן יצרן של מוצר, לכך שהמוצר הוא באיכות טובה ועמד בכל הבדיקות הנדרשות, וכי הוא ראוי ובטוח לשימוש. בישראל, מי שנותן אישור לתו התקן הוא מכון התקנים הישראלי. הוא שקובע את הבדיקות שמוצר נדרש לעבור כדי להיות זכאי לתו תקן, ובלי אישור זה – יצרן לא יוכל לשווק את תוצרתו בצורה חוקית.

 

מדוע צריך תו תקן לדוד?

דוד הוא חלק אינטגרלי מכל בית, ומאפשר לנו להנות ממים חמים לאורך כל ימות השנה. על כן, מרבית האנשים עושים שימוש תדיר בדוד, כך שעליו לעמוד בצורה טובה בנזקי הזמן והשימוש הרב.

נוסף על כך, דוד שלא עומד בתו התקן שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי, עלול להוות סכנת חיים. הדוד עלול להתלקח, לגרום לפיצוץ, לגרום לקצרי חשמל ועוד שלל אפשרויות לא רצויות שמכשיר חשמלי לא איכותי מסוגל לגרום.

חשוב להדגיש כי כל סוגי הדודים מחויבים בתו תקן – בין אם מדובר בדוד גז, חשמל או שמש, ובין אם הוא בעל קיבולת נפח קטנה או גדולה.

 

איך אפשר להיות בטוחים שלדוד יש תו תקן?

הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לרכוש את הדוד מחנות מורשית ולוודא כי הוא בעל תו תקן, או להזמין את התקנת הדוד מטכנאי מוסמך ומקצועי.

ניתן להניח שטכנאי מוסמך יביא איתו את תו התקן של הדוד בזמן ההתקנה. במידה והטכנאי לא מציג לכם את התו, תתעקשו לראות אותו. כפי שהוזכר קודם, תו התקן נועד על מנת להבטיח שהמוצר באיכות ראויה וכשיר להתקנה. מכיוון שהדוד יותקן בבית שלכם וישמש אתכם מעתה והלאה, זהו האינטרס שלכם לוודא שהמוצר תקין ולא מהווה סכנה.

 

תעודת הסמכה של הטכנאי

נוסף לתו התקן, מומלץ לוודא שהטכנאי שאתם מזמינים על מנת להתקין את הדוד הוא בעל רישיון מתאים, ונושא איתו תעודת הסמכה שמעידה כי הוא עבר קורס שהסמיך אותו להיות טכנאי דודים.

תעודה זו תוכל להעניק לכם ביטחון שאכן מדובר בגורם מקצועי ומוסמך, שלא ירצה להסתכן ולאבד את המוניטין שלו על ידי התקנת דודים שאינם בעלי תו תקן. סביר להניח כי כל הטכנאים המוסמכים עובדים רק עם מוצרים בעלי תו תקן – אך מחובתכם לוודא זאת לפני ההתקנה.

ניתן לראות כי תו תקן הוא סימן חשוב והכרחי למוצרים שנועדו לשימוש בני אדם, ועלולים להוות סכנה במידה ואינם איכותיים מספיק. תו התקן מבטיח שתוכלו להשתמש במוצר באופן יום יומי בבטחה וללא כל חשש!

 

מילוי טופס בעט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פסק דין
עריכת דין
עורך דין מקרקעין עם התמתחות בתמ"א 38

מי מאיתנו לא שמע על פרויקטים כמו תמ"א 38 אשר מתקיימים בימינו בכל פינה בארץ? אומנם זה נכון שהמטרה העיקרית והראשונית של פרויקטים כאלה היא לחזק את המבנים הישנים ולהגן

למה צריך משרד רואי חשבון שמבין עסקים?
עסקים
למה צריך משרד רואי חשבון שמבין עסקים?

ניהול עסק הוא לא דבר פשוט במיוחד. לכל עסק יש את הייחודיות שלו ואת הצרכים השונים איתם נאלץ בעל העסק להתמודד. השתפרות מקצועית, מכירות, עובדים, התאמת המוצר לשוק ועוד גורמים