החזר מס על המשכנתא – איך מקבלים אותו?

בשעה טובה- הגעתם ליעד הנכסף ואתם מבקשים לקנות נכס! בין אם מדובר בבית, דירה או נכס להשקעה, העיקר שהוא שלכם. לשם כך קרוב לוודאי שתזדקקו למשכנתא. האם אתם יודעים שעבור שיש באפשרותכם לבקש החזר מס עבור תשלום המשכנתא?

במדריך זה תוכלו לקבל מידע עבור קבלת החזר מס על המשכנתא.

 

ביטוחים הכלולים במשכנתא

בכדי לרכוש נכס ולקבל משכנתא מהבנק, מחויב הקונה לרכוש ביטוח חיים וביטוח מבנה. הראשון, מכסה תשלומים במידה ורוכש המשכנתא הלך לעולמו (לא עלינו). לעומת זאת, מטרתו של ביטוח המבנה הינו כיסוי נזקים שנגרמים למבנה במידה ורוכש הנכס נקלע לקשיים.

עבור ביטוח מבנה לא ניתן לבקש החזר מס. לעומת זאת, עבור ביטוח חיים ניתן לעשות זאת.

 

בקשה להחזר מס על המשכנתא בגין ביטוח חיים

בהתאם לסעיף 45א לפקודת מס הכנסה, ניתן לקבל סיכוי במס בגין רכישת פוליסת ביטוח חיים. ניתן לקבל עד כרבע מסכום הביטוח, בהתאם לתקרה המוזכרת בחוק. התקרה המרבית כיום עומדת על סכום של 6,960.

מדובר אמנם על ביטוח חיים, אך כיוון שהוא מהווה כפוליסת חובה בעת רכישת משכנתא, הרי שמכאן מדובר על החזר מס על המשכנתא.

 

מהו החזר מס?

בהתאם לתקנות מס הכנסה, עבור כל הכנסה של אזרח ישראל, יורד סכום מסוים הנחשב כמס ומטרתו להיכנס לקופת המדינה כדי שזו תוכל לספק שירותים לאזרחיה. גם עבור קניית נכס, שהוא כביכול הוצאה כלכלית, יורדים אחוזי מס- הן מהקנייה והן מהביטוחים הנלווים אליה. על אף שמדובר בהוצאה כלכלית, נכס נחשב כהכנסה חומרית של אדם.

החזר המס מטרתו לחשב פערים והפרשים בתחשיב השנתי הכללי, כלומר ההפרשים בין ירידת המס מההכנסה של האזרח שירדו בפועל לטובת מס הכנסה, לבין התחשיב הסופי שהיה אמור לרדת. כלומר פער בין גובה התשלום הנדרש לבין התשלום בפועל.

פעמים רבות ניתן למצוא פערים בתחשיב הנובעים מגורמים שונים ובשל כך ניתן לבקש החזר מס שנתי רטרואקטיבי בכל שנה, ועד שש שנים לאחור.

 

הגשת בקשה להחזר מס על המשכנתא

כדי להגיש פניה לבקשה להחזר מס עבור המשכנתא, יש לפנות לאתר מס הכנסה, בצירוף הטפסים והאישורים הנדרשים. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי ללא רואה חשבון או עורך דין, באופן מקוון או בפניה פיזית. אם בחרתם לגשת למשרדי מס הכנסה תוכלו להתייעץ עם פקיד.

אך בטרם תפנו אל מס הכנסה, חשוב שתדעו את זכויותיכם. באתר הר ביטוח, תוכלו למצוא מידע מקיף על זכויותיכם ומחשבון להחזר מס שיכול לתת לכם תמונה על החזרי המס המגיעים לכם.

 

לסיכום

קניית נכס כרוך בהוצאות גדולות מאוד ותשלומים רבים, הן בהשקעת הון ראשוני והן בתשלומי המשכנתא עצמה. חשוב שתדעו שאתם זכאים להחזר מס עבור המשכנתא, בדקו את זכאותכם ותדרשו אותה אל מול מס הכנסה. תתחדשו בנכס!

מחשבון ומטבעות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנעול
נותני שרות
3 סיבות להזמנת מנעולן הביתה

יש לא מעט מקרים שבהם אנשים מחפשים את שירותיו של מנעולן מקצועי, כך שברור מדוע גם אתם מוצאים את עצמכם בדילמה: האם כדאי לפנות לאיש מקצוע כזה? מתי זה נכון

עבודה בייעוץ חינוכי
קריירה וקורסים
האם אפשר למצוא עבודה בייעוץ חינוכי?

ייעוץ חינוכי הוא תחום מבוקש ומאתגר, המציע מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה. יחד עם זאת, חשוב לציין שהתחרות על משרות בייעוץ חינוכי יכולה להיות גבוהה, ולכן חשוב להצטייד בהכשרה מתאימה

איך ללמוד שפה
חו"ל
איך ללמוד שפה?

בעולם של היום הצורך ללמידת שפה נוספת עולה ועולה. מקומות עבודה רבים דורשים ידע בשפה נוספת, לימודים אקדמאים מתבצעים בשפה זרה, ואנשים רבים מעוניינים ללמוד בחוץ לארץ. למשל רבים הישראלים