ייפוי כוח מתמשך – למי זה מיועד?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המעניק לאדם שעורך אותו את היכולת להחליט מי יהיו מיופי הכוח שיפעלו עבורו בתחומים מסוימים הנוגעים לחייו כאשר הוא לא יהיה מסוגל לדאוג להם כתוצאה מזקנה, מחלה, מוגבלות פיזית, שכלית או נפשית וכדומה.

 

ייפוי כוח מתמשך מונע הפתעות לא נעימות, התעסקות מיותרת בבירוקרטיה מול המדינה וסכסוכים משפחתיים. בעזרת ייפוי הכוח הממנה שומר על כבודו, רצונו וצרכיו ומוודא שבמידה ויהיה במצב של חוסר כשירות, ההחלטות יוחלטו על ידי האדם שהוא בחר ובצורה שהוא הורה לו. 

במאמר זה תוכלו לקבל מידע מפורט על ייפוי כוח מתמשך ועל העניינים שמתייחסים אליהם בעת כתיבתו. כמו כן, המאמר יסביר למי ייפוי כוח מתמשך מיועד ולאילו מקרים הוא מתאים. 

 

לאילו נושאים חשוב להתייחס בעת כתיבת ייפוי כוח מתמשך?

כאשר כותבים ייפוי כוח מתמשך חשוב להשאיר הוראות בהירות ומדויקות למיופי הכוח ולהתייחס לכל העניינים האישיים שהממנה רוצה שיטפלו בהם. להלן מספר דוגמאות לנושאים שחשוב להתייחס אליהם כאשר כותבים ייפוי כוח מתמשך:

  • ענייני רכוש: כאשר כותבים ייפוי כוח מתמשך חשוב להבהיר שהממנה מאשר למיופה הכוח להחליט על הדברים הנוגעים לכסף של מיופה הכוח לרבות קרן הפנסיה וקופת הגמל שלו.
  • עניינים רפואיים: חשוב להתייחס בייפוי הכוח המתמשך לעניינים הרפואיים של הממנה ולהבהיר שלמיופה הכוח מותר להחליט החלטות הנוגעות אליהם.
  • דיור מוגן: הממנה יכול לקבוע בייפוי בכוח שלו לאן הוא רוצה לעבור ומה הוא רוצה לעשות במידה מצבו ידרדר. 
  • מכירת נכסים: הממנה יכול לקבוע בייפוי הכוח שהדירה שבו הוא מתגורר לא תימכר אם יתעורר צורך למכור את אחד מנכסיו על מנת להרוויח כסף.
  • ניתן להעניק למיופה הכוח שכר על עבודתו.

 

מי צריך לערוך ייפוי כוח מתמשך?

על פי החוק כל תושב בגיר שמבין את המשמעות של ייפוי כוח מתמשך יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך ולהחליט מי יטפל בעניינים האישיים שלו במידה ולא יהיה מסוגל לקבל החלטות בעצמו. מכיוון שאיננו יכולים לגלות מה צופן לנו העתיד ולדעת מה יקרה לנו בהמשך, עריכת ייפוי כוח מומלצת לכל אדם בגיר ובמיוחד לאדם בעל רכוש שחשוב שימנע מצב שבו הרכוש שלו מנוהל בצורה שמנוגדת לרצונו החופשי.

כמובן שמומלץ במיוחד לאדם שמאמין או חושש שבזמן הקרוב לא יהיה מסוגל לדאוג לענייניו האישיים, בין אם בגלל הזדקנותו ובין אם בגלל מחלה שהתעוררה אצלו, לכתוב ייפוי כוח מתמשך ולהחליט מי יטפל בענייניו. 

מעוניינים לקבל מידע נוסף על תחום זה? זקוקים לעורך דין מקצועי ומנוסה שיסייע לכם לבצע הליך לייפוי כוח מתמשך בצורה טובה ובטוחה? היכנסו ל- https://yonilevy.co.il/ייפוי-כוח-מתמשך-כללי/ או צרו קשר עם משרד עורכי דין יוני לוי שיסייע לכם וילווה אתכם בהליך ייפוי הכוח המתמשך שלכם.

מי צריך לערוך ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיני חדלות פירעון
עריכת דין
מהי הרפורמה בדיני חדלות הפירעון?

המציאות בה החייב אינו יכול לשלם את חובותיו נראית במבט ראשוני כאשמתו הבלעדית, אך בלא מעט מהמקרים, מדובר באנשים נורמטיביים שנקלעו למציאות זו בעל כורחם. הבנה זו הביאה את המדינה

מופע קסמים
אירועים
האם ילדים אוהבים מופע קוסמות?

בשנים האחרונות מופעי קוסמות הפכו ללהיט בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. אחרי ליאור סושרד, אורי גלר ועוד קוסמים ישראלים שהפכו לבעלי שמות בינלאומיים, רבים מחפשים אחר מופע קוסמות כאטרקציה לאירוע שלהם.

עריכת דין
דרכים להקטין את חבות מס השבח בעת מכירת דירה

כבעלי נכסים, ניווט במורכבות מערכת המס הוא היבט חיוני למיצוי היתרונות הכספיים. הבנה ושימוש יעיל באסטרטגיות הפחתת מס שונות יכולה להשפיע באופן משמעותי על הסכום המגיע ובסופו של דבר לשפר