מה היא הדברה ביולוגית ומתי נבצע אותה?

בטח יצא לכם לשמוע פעם את השם "הדברה ביולוגית", אבל מה בדיוק המשמעות של אותה הדברה? במאמר זה תוכלו לקרוא על הדברה ביולוגית, מה היתרונות שלה ומתי היא תהיה יעילה עבורנו.

 

מה היא הדברה ביולוגית?

הדברה ביולוגית היא הדברה בה מחסלים את המזיקים באמצעות הגורם המחסל אותם בטבע. בהדברה ביולוגית בעצם לוקחים את מה שפוגע ביצור אותו אנחנו רוצים להדביר, ומשתמשים בו על מנת למנוע את התפשטותו הלא רצויה בסביבתנו. הדברה מסוג זה צריכה כמובן להיעשות בקפדנות רבה והיא דורשת ידע והכשרה. לכן יש לעשות אותה באמצעות מדביר מוסמך, היודע לבצע הדברה מכל סוג.

 

מתי הדברה ביולוגית היא יעילה?

הדברה ביולוגית לא תמיד מתאימה לפתרון בעיית מזיקים, ויש לבדוק טרם ההדברה מה הם סיכויי ההצלחה להדברה מסוג זה. לרוב הדברה ביולוגית תהיה נפוצה יותר בחקלאות, ופחות בשימוש ביתי.

ההדברה הביולוגית לרוב משתמשת בסוגי חרקים וחיידקים שונים על מנת לבצע את ההדברה באופן יעיל. רבים יעדיפו לא לבצע את שיטת הדברה זו בביתם, גם אם היא תיחשב יעילה וירוקה יותר מהדברה כימית.

לביצוע הדברה ביולוגית נדרש ידע רב, ובחירה באיש מקצוע שאינו בקיא בשיטה זו לרוב תוביל להדברה לא יעילה שלא תעשה את העבודה או אפילו תגרום להחמרה במצב.

 

למה לבחור בהדברה ביולוגית?

למרות העובדה כי מדובר בהדברה מסובכת יותר מהדברה כימית, יש לה יתרון משמעותי מבחינה ירוקה. הדברה ביולוגית נחשבת פתרון טוב יותר עבור הטבע, ובמקרים רבים היא יכולה להיות יותר יעילה. בהדברה ביולוגית אתם יכולים לתקוף את המזיק באופן ישיר ולפגוע רק בו, בעוד שבהדברה כימית אין הבחנה ויכול להיגרם נזק נוסף בו לא הייתם מעוניינים מלכתחילה.

 

הדברה ביולוגית לעומת הדברה כימית

מקרים בהם כדאי להשתמש דווקא בהדברה כימית הם כאלה בהם יש מגוון סוגים של מזיקים, אותם ניתן להדביר יחדיו באופן מרוכז. עוד אלמנט שיכול להשפיע על ההחלטה באיזה סוג הדברה לבחור הוא כמובן הפן הכלכלי – הדברה כימית לרוב תהיה זולה יותר שכן היא פחות מסובכת ודורשת פחות הבנה והקפדה.

הבחירה הירוקה והעדיפה מבחינת המאזן בטבע היא כמובן ההדברה הביולוגית, המשתמשת בכלים טבעיים על מנת למנוע את בעיית המזיקים. ההדברה הביולוגית לוקחת זמן רב יותר מתהליך הדברה באמצעות כימיקלים. זאת בגלל שמדובר בתהליך טבעי שאי אפשר להאיץ בו, וזהו כמובן גם דבר שצריך להילקח בחשבון לפני שבוחרים בהדברה ביולוגית ירוקה.

 

סיכום

לסיכום, בחירה בהדברה ביולוגית היא בחירה ירוקה יותר שמתחילה לצבור תאוצה בשנים האחרונות. אם אתם מעוניינים בהדברה מסוג כזה, חשוב שתשימו לב כי אתם אכן עובדים עם חברת הדברה המתמחה בהדברה ביולוגית – זאת על מנת להבטיח כי היא תתבצע באופן יעיל ואיכותי.

הדברה מכל סוג

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אילוף גורים
בעלי חיים
היתרונות של חברותיות של גורים

הכנסת גור חדש לחייך היא חוויה מרגשת ומשמחת. כבעל כלב אחראי, חיוני להבין את המשמעות של חברותיות מוקדמת של גורים. על ידי חשיפת חברך הפרוותי למגוון חוויות, אנשים ובעלי חיים

מתחם תיירותי
תיירות
הקאמבק

יודעים מי עשה את הקאמבק המטורף ביותר שהאנושות ידעה מזה שנים? כן, אתם מנחשים נכון, תחום התיירות התורים המתארכים של נתב"ג, הצורך להגיע לטיסה 4 שעות לפני והפעם לא באשמת

ביטוח חובה
עריכת דין
למה חשוב להקפיד על ביטוח חובה?

ביטוח חובה לרכב הוא כשמו כן הוא, חובה. במדינת ישראל אסור לנהוג במכונית שלא מבוטחת בביטוח חובה ועל כן, נהג אשר יתפס נוהג ברכב ללא ביטוח חובה בעצם מבצע עבירה

מפתח
פורץ מנעולים
מתי צריך מנעולן ולמה?

כמעט כל אחד מאתנו מכיר את הסיטואציה הזו: ננעלנו מחוץ לבית או לרכב ואין לנו מושג מה לעשות. בדיוק לשם כך ניתן לפנות למנעולן מומחה. ננעלתם מחוץ לבית או לאוטו?