פילטר חיצוני מומלץ לאקווריום עם דגים יפים ובריאים

מה הוא בעצם פילטר חיצוני לאקווריום ומהו תפקידו? בכדי שנוכל ליהנות מאקווריום דגים יפהפה ועם דגים בריאים בתוכו, אנחנו צריכים להתקין פילטר (מסנן). חשוב לדעת כיצד יש להתאים את הפילטר שרכשתם, אך לפני זה, בואו נדבר על סוגי הפילטרים המומלצים.

אזור המחייה של הדגים צריך להיות נקי וסטרילי, היות והדגים זקוקים לתנאים מסוימים כדי לשגשג באקווריום. האקווריום הוא אזור מחייה מאוד קטן, גם אם מדובר באקווריום דגים גדול. במילים אחרות, גם אם בביתכם מותקן אקווריום ענק, הוא עדיין מינורי ביחס לאזור מחייתם הטבעי של הדגים, הים. אנו מציינים זאת מכיוון שאקווריומים חייבים לעבור תהליך סטריליזציה מתמדת. בכדי לחדד את העניין, יש להבין כי אם למשל לא היה פילטר שמנקה את המים באקווריום, תוך שבוע הדגים היו שוחים בתוך הצואה שלהם והלכלוכים, מה שהיה מוביל למותם המהיר.

 

סינון של מים באקווריום

הסינון של המים מתבצע על ידי פילטר חיצוני מומלץ לאקווריום, כאשר תוכלו לבחור בין מגוון רחב של סוגים שונים. ישנו למשל פילטר הנקרא פלובל 407 (פילטר חיצוני), המפגין ביצועים מרשימים מאוד של סינון המים תוך חיסכון משמעותי בחשמל (לעומת פילטרים אחרים).

הסינון של המים, בין אם באמצעות פלובל 407 או על ידי פילטרים אחרים, מתבצע בכמה שלבים. ישנו שלב הסינון המכני של המים, שמתבצע על ידי פרלון או ספוג, והוא נועד ללכוד את הלכלוכים הגסים. מעבר לסינון המכני של המים, פילטרים מומלצים אמורים גם לבצע תהליך של סינון ביולוגי, שנועד לסנן את הלכלוכים הביולוגיים השונים, כולל בקטריות.

מסנן

 

פילטר חיצוני מומלץ לאקווריום

היות והפילטר עסוק כל הזמן באיסוף של לכלוך, הוא בעצמו מהווה חממה מעולה עבור בקטריות. מה שנקרא, צריך מישהו שישמור על השומר. בכדי שלא יתפתחו בקטריות שונות בתוך הפילטר שרכשתם, מתבצע סינון ביולוגי של אותן בקטריות.

באופן זה, המים שיוחזרו אל האקווריום תמיד יהיו צלולים ונקיים, נטולי בקטריות. הסינון הכימי נעשה באופן קבוע באמצעות פחם פעיל, שנועד לנקות את המים מלכלוכים מאוד קטנים. הפחם הפעיל למעשה גורם למים להיות צלולים מלכלוכים קטנים כמו צואת דגים ושאריות מזון דגים, אצות קטנות ועוד.

 

רכישת אקווריום בזול

ניתן תמיד לרכוש אקווריום בזול בחנות חיות המחמד, אך יש לשים לב שעל הפילטר פחות מומלץ לחסוך. כמובן שאף אחד לא מצפה ממכם לרכוש אקווריום ב-70 ₪ ופילטר ב-800 ₪, אך יחד עם זאת, יש לשים לב שאם מתפשרים על איכות הפילטר, אנו נוציא הרבה כסף על דגים במשך הזמן.

מדוע? מכיוון והמים יהיו מזוהמים באופן קבוע, מה שיגרום לדגים למות באופן תדיר. בהצלחה, ציידו את האקווריום בפילטר מומלץ ותוכלו ליהנות מדגים בריאים ויפים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנעול גדול
נותני שרות
מנעולן באיזור חיפה

אין הרבה מצבים מרגיזים כמו להיתקע מחוץ לבית בלי מפתח. זה יכול לקרות כי הדלת שלכם היא מסוג הדלתות שנטרקות וכדי לפתוח אותן חייבים מפתח, אך זה גם יכול לקרות

עגיל בצורת לב
טיפים להתמודדות
עגילי יהלום צמודים או עגילים נופלים?

בעבור בנות רבות ישנה התהייה שמא יהיה כדאי לרכוש עגילי יהלום צמודים או עגילים נופלים. ובכן, נוכל לומר בפשטות כי שני סוגי העגילים הללו יוכלו להיות מעולים והבחירה הנכונה תהיה

ציור של טבעת
תכשיטים והמלצות
האם ניתן להרטיב טבעת אירוסין 

אחד הרגעים המשמחים ביותר בחייה של כל אישה, הוא המעבר מחיי הרווקות לחיי הנישואין. ואולם השלב הראשון במעבר לחיי הנישואין, הינה תקופת האירוסין. הכרזת האירוסין מלווה לרוב במחווה מרגשת של