עו"ד אורי גילת מסביר – מהם השלבים החשובים בהליך חדלות פירעון

חדלות פירעון הוא הליך משפטי כלכלי מורכב המעוגן בחוק הנושא את השם החוק לחדלות פירעון משנת 2019. החוק יש להבין בה להקל על החייב מתוך כוונה לסייע לו לשוב לחיים רגילים, אך דורש ממנו לעבור את כל שלבי ההליך לפני קבלת ההפטר המיוחל, עו"ד אורי גילת מסביר – מהם השלבים החשובים בהליך חדלות פירעון.

 

חדלות פירעון מהי?

חדלות פירעון היא הגדרה משפטית למצב שבו אדם נקלע לחובות שאין ביכולתו לשלם לא בזמן אמת ולא בעתיד לבוא. המצב מתייחס גם למצבת הנכסים העומדים לראשותו של החייב והשווי שלהם ביחס לחוב.

בשנת 2019 התקבל חוק חדלות פירעון שהחליף את הליך פשיטת הרגל ואלו הם העיקר של החוק:

  • לגרום למצב שבו החייב מבצע שיקום כלכלי.
  • להגדיל את הסכום שהחייב משלם לנושים
  • לשלב את החייב מחדש במערכת הכלכלית בישראל.

 

עו"ד אורי גילת – בעל ניסיון עשיר בהליכי חדלות פירעון יציג את השלבים החשובים בהליך חדלות הפירעון.

עו_ד

 

צו לפתיחת הליכים

הליך חדלות הפירעון מתחיל בהגשת בקשה של חייב להיכנס אל ההסדר המדובר. הבקשה יכולה להימסר על ידי החייב עצמו, או על ידי מי מהנושים המבקשים להשיב את כספם. הבקשה מוגשת לבית המשפט, אפשר גם באופן מקוון ומכילה את כל המידע הדרוש לטובת קיום ההליך ובתוך כך כלל הנכסים, הזכויות, מצב משפחתי וכל המסמכים שיש בהם לשפוך אור על הבקשה. לסכום החוב ישנו משמעות בקביעת הגורם מטפל בבקשה, סכום הגבוהה מ150,000 ₪ ידון בבית המשפט השלום. סכום הנמוך מכך יופנה אל ההוצאה לפועל. לאחר אישור הבקשה, יחל ההליך בפועל.

 

הסדרי נושים

שלב זה רלוונטי רק להסדרים בהוצאה לפועל. המטרה של שלב זה היא להגיע להסדר מול הנושים השונים בהסכם שלא יקבע על ידי בית המשפט, אלא רק יקבל את אישורו. מטרת ההליך הזה היא להגיע להסכמה שתהיה מקובלת על הצדדים ובהתחלה מהירה יותר של תשלומי החוב. ההסדר חייב להתקבל על ידי כלל הנושים וכן על ידי החייב עצמו. בחובות גבוהים המתנהלים בבית המשפט, הסדר זה לא תקף.

הסדרי נושים

 

צו פתיחת הליכים

זוהי למעשה יריית הפתיחה לקיום הצו על כלל המשמעויות המשפטיות הנלוות לכך. מרגע מתן הצו, כלל ההליכים המתקיימים כנגד החייב מופסקים ויש איסור לפרוע חוב ללא אישור בית משפט. בשלב הזה מתמנה נאמן מטעם בית המשפט הממונה לפיקוח וביצוע ההסדר.

במסגרת הצו ישנם מספר פעולות שחלות על החייב ועיקרן פעולות פיננסיות בסיסיות שיש ביכולתו לבצע, ואחרות שיש עליהן איסור ביצוע. החל מקיום הצו יש על החייב מספר התחייבויות שונות וביניהן הגשת דוחות חודשיים לגבי מצבו הכלכלי, חובת תשלומי החוב על פי ההסדר, חובה להצגת מסמכים נדרשים ועוד.

 

תקופת הביניים 

תקופת הביניים מתייחסת לשלב שלאחר מתן צו פתיחת ההליכים ועד לדיון לקביעת שיקום כלכלי, זוהי בעצם התקופה בה נדרש החייב לעבוד, לשלם את כלל חובותיו בזמן, להפגין התנהלות נאותה בכל הקשור להתנהלותו הכלכלית ולעמוד בהתחייבויות הנגזרות מההסדר.

 

שיקום כלכלי

בתום תקופת הביניים יתקיים דיון משפטי בעניינו של החייב. בשלב זה עו"ד אורי גילת – בעל ניסיון עשיר בהליכי חדלות פירעון מסביר כי תתבצע ההערכה לגב החייב ואם עמד בתנאים הנדרשים, או שמצבו לא מאפשר לו לעמוד בהסדר למרות המאמצים שביצע, יחליט בית המשפט האם לתת לחייב את ההפטר המיוחל המאפשר לו לשוב אל החיים בסיום ההליך.

שיקום כלכלי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עורך דין מקרקעין
עריכת דין
איך הופכים להיות עורך דין מקרקעין?

להיות עורך דין מקרקעין הוא מסלול קריירה מתגמל ומאתגר. עורכי דין בתחום הנדל"ן עובדים עם לקוחות כדי לנווט בנוף המשפטי המורכב של קנייה, מכירה והשכרה של נכסים. עליהם להיות בעלי

הדברה מכל סוג
הדברה
מה היא הדברה ביולוגית ומתי נבצע אותה?

בטח יצא לכם לשמוע פעם את השם "הדברה ביולוגית", אבל מה בדיוק המשמעות של אותה הדברה? במאמר זה תוכלו לקרוא על הדברה ביולוגית, מה היתרונות שלה ומתי היא תהיה יעילה

תואר שני
לימודים
מהו פיתוח ארגוני ואיפה לומדים אותו? 

בשנים האחרונות הולכת וגוברת הפופולריות של תחום הפיתוח הארגוני. סוגיות הקשורות לעולם הפיתוח הארגוני מככבות בתקשורת, והשפה של תחום הפיתוח הארגוני מוצאת את דרכה אל הדיבור היומיומי של כל אחת