למה כל כך חשוב לדאוג לביטוח חובה?

 על פי החוק בישראל, כל נהג חייב לעשות ביטוח חובה לרכב. בשונה מביטוח מקיף או ביטוח צד ג', זהו ביטוח שאין בחירה אם לעשות אותו או לא מאחר והוא חובה. במידה ואין ביטוח חובה, התוצאות יכולות להיות קשות. המאמר יסביר מדוע חשוב לדאוג לחידוש ביטוח חובה בכל שנה.

 

למה חשוב לדאוג לביטוח חובה?

ביטוח החובה הוא המגן על נהגים, נוסעים והולכי רגל במקרה של תאונת דרכים. על פי חוק הפלת"ד כל אדם הנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע פיצויים על נזקי גוף מביטוח החובה באמצעות עורך דין תאונות דרכים. כלומר, לא נושאים בהוצאות הטיפול הרפואי ומקבלים פיצוי עבור אובדן כושר השתכרות נוכחי ועתידי, על נזקי גוף ונפש, על דרגת נכות ועל עוגמת נפש.

 

את מי תובע הולך רגל או נוסע הנפגע בתאונת דרכים?

מכיוון שלהולך רגל או לנוסע אין ביטוח חובה, בעת פגיעה בתאונת דרכים התביעה תוגש לביטוח החובה של הנהג הפוגע אלא אם מדובר בתאונת פגע וברח. במקרה כזה פונים לחברת קרנית על מנת לקבל פיצוי. אם לנהג אין ביטוח חובה בתוקף ניתן גם לתבוע אותו על נזקי גוף. אם הנהג בעצמו נפגע ואין לו ביטוח חובה לא יהיה לו כיסוי על הפגיעות והוא יאלץ לשלם גם לנוסעים או להולכי הרגל האחרים שנפגעו בתאונת הדרכים.

 

מה הסכנות של נהיגה ללא ביטוח חובה?

מאחר ומדובר בחוק, נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק. בסוג עבירה כזו מקבלים זימון לבית המשפט שם דנים בעונש. העונש הוא בהתאם לנסיבות. ייתכן והשופט יחליט על תשלום קנס וייתכן שיפסול את רישיון הנהיגה לשנה. במקרים מסוימים אף עלולים לקבל עונש מאסר בפועל. כלומר, בעל הרכב שלא עשה ביטוח חובה הוא זה שיישא בעונש ולאו דווקא הנהג.

 

מה הדין לגבי נהג שאינו בעל הרכב?

למרות שיש לבעל הרכב אחריות לעשות ביטוח חובה זה לא מסיר את האחריות של הנהג לוודא זאת. כלומר, חוסר הידיעה אינה פותרת את הנהג. אומנם הנהג לא ייענש אך במידה ויהיה מעורב בתאונת דרכים וייפגע לא יהיה כיסוי על ההוצאות הרפואיות והוא לא יקבל פיצוי גם מחברת קרנית.

 

מתי לא יכבדו את ביטוח החובה?

ישנם מקרים בהם ביטוח החובה לא יהיה תקף על מנת לקבל פיצוי במעורבות בתאונת דרכים. האחד הוא נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים ובמקרה והנהג לא קיבל את רשותו של בעל הרכב לנהוג ברכב.

לעומת זאת, גם אם רישיון הנהיגה אינו בתוקף ניתן לתבוע את ביטוח החובה אלא אם נוהגים בפסילת רישיון. לסיכום, אין לנהוג או לנסוע ברכב ללא ביטוח חובה. יש לדאוג ולחדש אותו בזמן ולעולם לא לנהוג בפסילת רישיון או בהתליית רישיון נהיגה.

נְהִיגָה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאונות דרכים
עריכת דין
תביעות נזקי גוף תאונות דרכים

הגשת תביעה עבור תאונת דרכים במהלכה נגרם לאדם נזק גופני כלשהו יכולה להתבצע באמצעות 2 דרכים עיקריות. האחת היא באמצעות סיוע וליווי מטעם עורך דין שבקיא בתחום הנזיקין. השנייה היא

דעה של לקוח
נותני שרות
סקר שוק

סקר שוק הינה פעולה שרבים מאיתנו עושים בטרם הם רוכשים מוצר כלשהו. בין אם מדובר במוצר בסיסי כמו שמן זית או חלב לבית ועד לרכבים ומוצרים יקרים. נלמד כיצד סקר