מפסק ראשי קופץ

יצא לכם לחוות קצרים רבים בבית? המפסק הראשי דורש המון התעסקות בגלל שכל הזמן קופץ החשמל? במאמר הבא נסביר לכם מהו המפסק הראשי ומה תפקידו. מעבר לכך, נציג מידע על הסיבות לקפיצות זרם החשמל בבית, שהן תקלות נפוצות ביותר, מי יכול להתעסק בחשמל ומתי יש צורך להחליף את המפסק כולו.

 

מהו המפסק הראשי?

תפקידו של המפסק הראשי הוא להגן מפני עומס יתר חשמלי ולמנוע קצרים. יש מגוון סוגים שונים למפסקים בלוח החשמל. אפשר למצוא מפסק חד פאזי, שהוא מפסק עם כניסה ויציאה אחת, או מפסק תלת פאזי שהוא מפסק בעל שלוש יציאות וכניסות. מכאן, תפקידו של מפסק הזרם הראשי הוא לעצור כניסה של חשמל, כאשר זרם החשמל חורג מהערך המותר. לעתים, המפסק יכול לקפוץ בתכיפות, הרבה פעמים ובתקופה קצרה – מה שמעיד על כך שהלוח אינו עומד בעומס, ויש לבצע הרחבה של הספק החשמל.

 

מה התפקיד של לוח החשמל?

ללוח החשמל ישנם מספר תפקידים חשובים. תחילה, הוא מעגן את נקודות הכניסה והיציאה של החשמל בדירה, ומכאן מספק חשמל לכל הנקודות בבית. שנית, במידה ויש צורך לנתק את החשמל בצורה מבוקרת, בעבור עבודות חשמל או מכל סיבה אחרת, ניתן לנתק את החשמל בבית בעזרת לוח החשמל, לחלק מסוים בדירה או לבית כולו. הלוח מגן על המעגלים החשמליים מפני קצר או עומס יתר וכך, מונע שריפות חשמל. מכאן החשיבות לוודא כי לוח החשמל שלכם פועל בצורה תקינה. אם חוויתם תקלה בלוח החשמל ואתם צריכים חשמלאי עכשיו, עליכם לפנות לאיש מקצוע שיגיע לסייע לכם, כיוון שחשמלאי הוא היחיד שמוסמך לטפל בלוח החשמל.

 

מה הן התקלות הנפוצות שיכולות לקרות?

כשמדובר בלוח החשמל, ישנן מספר תקלות ידועות שעלולות לקרות. הטיפול בלוח החשמל הוא עדין ודורש יד מקצועית, כיוון שטעויות קטנות יכולות לעלות ביוקר לטווח הארוך, ובכל מקרה אין זה חוקי להתעסק בחשמל ללא הסמכה. התקלות הנפוצות שמצריכות התמודדות של חשמלאי הן: קצר חשמלי בעקבות קפיצות של ממסר הפחת, הפרעות מתח שמתבטאות בירידה או עלייה בלתי סדירה במתח החשמלי, קורוזיה אשר מתהווה עקב בלאי בלוח החשמל או חשיפה ללחות ואש בלוח החשמל, כתוצאה מעומס יתר על הפיוזים שבלוח.

 

יכול להיות שתצטרכו להחליף את המפסק

ישנן פעמים בהן החשמלאי יגיע לפתור את הבעיה, ויגלה כי צריך להחליף את הלוח כולו. מצב כזה יכול לקרות כאשר מפסק הזרם הראשי קופץ פעמים רבות בגלל שהחלוקה שבין הפאזות לא מאוזנת. כשהדבר חוזר על עצמו, אתם תבחינו בבעיה ותקראו לאיש המקצוע. הסיבה לקפיצות הרבות במפסק הראשי היא כיוון שהבית צורך יותר חשמל משהזרם מאפשר, בעיקר כאשר ישנם המון חיבורי חד פאזי שנחשבים קלים יותר מתלת פאזי ויכולים להוביל פחות חשמל. שינוי של לוח החשמל יוביל לשינוי החיבורים ולגידול חיבורי התלת פאזי וזרם האמפר.

חַשׁמַלַאי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
זוג חותך ירקות
עיצובים ושיפוצים
שדרוג מטבחים: שדרוג מקצועי למטבח הישן שלכם

על מנת לשדרג את המטבח שלכם, ישנה חשיבות רבה לפנייה לחברה מקצועית לתחום. כיצד נבחר? להלן המדריך המלא. שדרוג המטבח – באמצעות אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום שדרוג מטבחים הפך

להראות דרך הזום
אירועים
האם אפשר לבצע מופע דרך הזום?

מאז כניסתה של הקורונה לחיינו, הזום הפך להיות דבר בלתי נפרד מהמציאות. התרגלנו שבימים שאנחנו חולים או מרגישים רע, פשוט מתחברים דרך המחשב. בתקופות של סגרים והתעצמות המגיפה, לא הייתה

רכב לאחת התנגשות
טיפים להתמודדות
כמה עולה ביטוח חובה

קניתם מכונית חדשה ואתם מתלבטים איפה לעשות ביטוח? רוצים לשלם את הסכום הכי נמוך שאפשר? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא היחידים שמוטרדים מהשאלה כמה באמת הגיוני לשלם על ביטוחים