שלבי ההליך המשפטי בעת הגשת תביעה דיני עבודה

תביעות דיני עבודה הן תביעות העוסקות בשלל תחומים ומניעים בעולה העבודה והמעסיקים. בתוך עולם תביעות דיני העבודה, נוכל למצוא את התביעות הנפוצות ביותר: פיטורים שלא כדין, הפרת הסכמי עבודה, פיצוי פיטורים ועוד רבות. משפט מלא של תביעה כזו יכול להימשך כ3 שנים ומדובר בהליך ממושך שחשוב להכיר ולהיות מוכנים לו. לשם כך, לפניכם הכל על שלבי ההליך המשפטי בעת הגשת תביעה דיני עבודה.

 

מה הם שלבי ההליך המשפטי המקובלים עבור הגשת תביעת דיני עבודה?

לרוב, לכל משרד עורכי דין יהיה שרשרת של הליכים מקובלים דרכם הם יבצעו את התביעה. ראשית הם ידאגו לשלוח אזהרה ולתת הזדמנות למעסיקים או לנתבעים לשנות את דרכם. במידה והדבר לא עזר – הם ימשיכו עם התהליך המשפטי. במידה ואתם מעוניינים להתייעץ עם עורך דין ולקבל עוד מידע, פנו אל https://ddlaw.co.il. כדי להבין על מה מדובר ולהיות מוכנים למה שמצפה לכם בעולם תביעות דיני העבודה, לפניכם פירוט על שלבי ההליך המשפטי המקובלים:

מכתב התראה

חברות עריכת הדין יתחילו את התהליך לרוב, במכתב התראה. זאת כדי לתת למעסיקים או לנתבעים הזדמנות לרדת מן התביעה ולחסוך עבורכם הליך משפטי ארוך ומיידע. כך גם הסכום שתצטרכו לשלם לעורכי הדין יהיה הרבה יותר נמוך מהליך משפטי מלא. זה הוא שלב חשוב שכן עורכי הדין ישתמשו בהמשך בתגובת הנתבעים ובצעדים שאלה ינקטו כעת – ואלה יהיו שימושיים להמשך ההליך המשפטי גם אם יסרבו לשנות את דרכם ויבחרו להמשיך למשפט.

 

התחלת ההליך המשפטי

במידה ומכתב ההתראה לא עזר, יש להתחיל בפרוצדורות הנדרשות עבור התחלת ופתיחת ההליך המשפטי בבית הדין לעבודה. כלומר – מתחילים בהגשת התביעה, ובהמשך מוסרים תוך 30 יום או יותר אם מבקשים אורכה, את כתב ההגנה. בהמשך, לאחר 45 יום מהגשת כתב ההגנה – יצטרכו שני הצדדים להגיש את גילוי המסמכים, כלומר את המסמכים שהם הולכים להשתמש בהם לאורך ההליך המשפטי.

 

דיון קדם משפט ותצהירי עדות

לאחר שכל ההכנות למשפט נעשו – מתחילים שלבים של דיונים. תוך כמה חודשים ובערך תוך חצי שנה, "ייקבע דיון קדם משפט" בו בית המשפט ינסה להשיג פשרה בין הצדדים ולמנוע המשך של הליך משפטי מיותר. בהמשך ובמידה שלא נפתרה התביעה בפשרה – שני הצדדים והעדים בתיק ייחקרו ויתנו תצהירים.

 

דיון ההוכחות

כשנה לאחר דיון קדם המשפט, ייערך דיון ההוכחות. זהו הדיון המוכר בו עורכי הדין מציגים את צדדיהם, חוקרים את העדים ומציגים כל אחד את דבריו.

 

סיכום ופסק דין

תוך חודש או חודשיים מן הדיון המרכזי – יוגשו סיכומים כל תהליך המשפט, האירועים בו ומה הוכח בחקירות. לאחר מכן ובמידה ועדיין לא הושגה פשרה והמשפט עדיין ממשיך – ייקבע פסק דין על ידי בית המשפט לדיני העבודה, בהתאם להליכי המשפט שסוכמו ולחקירות בתיק. קבלת פסק הדין תהיה לרוב תוך כמה חודשים ועד חצי שנה מן המשפט עצמו.

ההליך המשפטי בעת הגשת תביעה דיני עבודה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מוצרי הביטוח ראשית
הבלוג שלנו
מה אתם באמת יודעים על מוצרי הביטוח שלכם?

כולנו רגילים לעשות ביטוחים כמעט לכל דבר בחיים האלה. יש אנשים אומנם שעושים ביטוח רק לדירה או לנסיעה לחו״ל, אך לעומתם, יש אפילו אנשים שעושים ביטוח לטלפון הנייד. ואתם? האם

חופשת קרוז ראשית
הבלוג שלנו
למה חופשת קרוז זה משהו שאתם חייבים לנסות?

מחפשים מידי פעם הרפתקאות חדשות? רוצים לצאת לחופשה חלומית שכמוה מעולם לא ניסיתם? אם כך, אין ספק שקרוזים מסביב לעולם זו יכולה להיות בחירה טובה. קרוזים יכולים לקחת אתכם לא